Inspirationsfattigt…

Jag är helt klart dålig på att blogga just nu, har tappat lite energi och ork efter alla turer med Tim. Jag som brukar älska att träna har svårt att strukturera mig så att träningspassen bli något bra…inte så att jag kan säga att dom blir jättedåliga heller för vi har roligt ihop jag och fröken gul men vi gör inga stora framsteg och jag har svårt att fokusera på detaljer. Borde börja känna sug att tävla eftersom de är hemmatävlingar i freestyle i vår men jag är så kluven, på ena sidan vill jag men jag har svårt att hitta rätta gnistan…

Det här med Tim har på något sätt slagit undan benen lite på mig…träning och sånt blir så sekundärt när ens fyrbenta vänner inte mår bra och man inser hur skört allting kan vara. Samtidigt ska jag helt ärligt säga att jag saknar den känslan med Ina som jag haft med Tim i träningen, tilliten och känslan av att vi är mer samspelta… han läser mig på ett annat sätt och jag honom. Jag saknar våra träningspass ihop, våra långpromenader och vårt spontana bus där jag hela tiden slapp tänka på att han inte får ”ge allt”. Jag hatar att behöva bromsa, lugna, hindra mm… det gör att vi nu endast tränar småtrix hemma för att han ska få lite mental stimulans. Tro nu inte att jag inte gillar att träna, busa och umgås med Ina, hon är en underbar individ men faktum kvarstår ändå att vi inte har samma känsla i det vi gör… även om jag hoppas att vi kommer dit.

Jag har fortfarande inte hört något från rehab så det är lite stiltje här hemma med Timsen, jag försöker så gott jag kan att underhålla honom fysiskt med massage, stretching, intraljud men samtidigt känner jag att jag är begränsad i min kunskap… tycker i ena stunden att Tim verkar jättefräsch och rör sig bra, i andra stunden letar jag fel och förknippar minsta beteende med smärta… nojig matte…japp! Har ringt till rehab och talat in ett meddelande idag så hoppas jag dom ringer upp så vi i alla fall kan få boka in en simtid.

För övrigt har vi fortfarande pappas hund Zingo här då pappa fortfarande hasar omkring på kryckor stackaren. Tur dom fungerar så bra ihop ändå alla tre.

Grabbarna njöt i söndags när det var nysnö och vintern bestämt sig för att dyka upp… Timsen fick njuta under förutsättningen att han inte lekte med Zingo eller rejsade omkring… hårda regler för grabben…

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Inspirationsfattigt…

  1. Inspirationen kommer nog igen så småningom, det ÄR jobbigt med sjuka djur!!!
    Hoppas ni hittar en lösning för Timsevimse så gullgossen kan hänga med läääänge än<3
    Han ser lika pigg ut på bilderna i alla fall fotomodellen 😉
    Samma närhet och sätt att läsa av varandra får du nog inte med Ina…Men en annan lika bra känsla får du nog tillsammans med henne om ni fortsätter träna… Dom är olika alla hundarna så det gäller att hitta det sätt som bäst passar dig och den hund du tränar för tillfället… Försök att inte jämföra för mycket 😉 Inte så lätt som det låter, jag vet!!! Men det gäller att hitta rätt belöningar för var och en…
    Idag fyller Giah fia 5 år!!! Så det firas med märgben i kväll 🙂
    Ha det så gott allihop!!! Kramar från oss<3
    /Gunbritt

  2. Livet är minsann inte alltid så snällt. Du och Tim har ett alldeles speciellt förhållande till varandra, det har ju alltid framgått. Och det är naturligtvis ömsesidigt. Därför tror jag att det allra viktigaste för Tim är att få vara med dig. Du ÄR det viktigaste i hans liv! Du ger honom så mycket, på alla plan. En bättre matte kunde han inte ha! Så är det, och jag hoppas och faktiskt tror att du också känner och inser att det är så det är. Jag tror också att han kommer att må bättre, Jag tror att vår och värme kommer att göra honom gott.

    Samma känsla med Ina som med Tim får du nog inte, precis som Gunbritt skriver. De är olika individer. Men naturligtvis kommer du och Ina också att hitta en egen riktigt varm relation, i den mån ni inte redan gjort det! Klart ni kommer att kunna träna fint tillsammans, även om hon kanske inte är riktigt så tävlingsinriktad som du skulle önska. Men ni kommer att hitta rätt.

    Önskar er alla allt gott!

  3. Hej vännen, om din inspiration inte är på topp så är det verkligen INTE något konstigt med det, efter allt tråkigt som du fått gå genom på sistone. Du är en riktig KÄMPE! Nu hålls verkligen tummarna för att det vänder & du kan njuta av allt postivt som finns som hundägare 😉 Stor Kram från oss

Lämna en kommentar