Att vara sig själv i träningen

I lördags blev det ett träningspass med Jeanette som bestod av ömsom vin, ömsom vatten. Vi kan väl sammanfatta det hela med att jag behöver torrgå, torrgå och torrgå och att jag behöver släppa mina hjärnspöken i apporteringen. Sam gjorde dock en himla massa fina saker, framförallt upplever jag att hans fria följ inte blivit sämre av att vi helhetstränat så mycket inför vår htm debut utan snarare tycker jag att han landat ännu mer i positionen vilket var en glad överraskning! Ofta tycker man tappar en hel del kvalité när man länkar och uthållighetstränar i överkant (speciellt inför tävling). Vi behöver jobba på vändningarna och jag behöver hitta ett sätt att röra mig som känns bra och hålla reda på fötterna 😉

Jag är väldigt glad över att ha en sån fin träningskompis i Jeanette, vi känner varandra rätt väl vid det här laget och kan diskutera och ”kritisera” både bra och dåliga saker och ha högt till tak i träningen men ändå vara ärliga och raka med vetskapen om att vi bara vill varandra det bästa. Sen är det ju lite av ett plus att vi börjar känna varandras hundar och deras individuella egenskaper ju mer vi umgås.

Den här bilden tog Jeanette på oss i lördags och den får sammanfatta hur jag vill att det ska kännas efter ett träningspass. Glädje, ömsesidig respekt och känslan av att det faktiskt inte behöver vara så satans perfekt jämt utan att det viktiga är att man trivs i det man gör. Frågar ni Sam så har han nog nästan alltid roligt, och det finns faktiskt alltid tid att stanna upp och pussas lite ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Att vara sig själv i träningen

  1. starsweepers skriver:

    Älskar den sista bilden – precis som du skriver är det ju de grundstenarna viktigast! ❤ Ja, det är guld värt att man kan stötta varandra & att det inte är så j*klä allvarligt hela tiden 😉😊

Kommentera

