Bästa trion <3

Jag och Jeanette har under årens lopp hjälpt varandra en del med hundarna  När jag hade Ina så var det ett bökande då hon ju inte var så förtjust i de flesta hundar, framförallt inte tikar lärde jag mig genom åren. Hon hade ett fåtal hundar hon uppskattade att umgås med, alla andra slapp hon helst. Detta gjorde att vi alltid turades om att släppa hundarna i omgångar när vi promenerade för det fungerade bra så länge hon ”slapp hälsa”, vi  hade galler och tillräckligt med utrymme mellan dom inne och då fungerade det utan problem.

Sen Ina gick bort har jag allt mer märkt att jag tycker att våra hundar vi har nu känns mer tillfreds med varandra och Sam är förtjust i framförallt Joy vad jag sett på hans lekinviter bakom galler 😉 Vi  har pratat om att testa om dom skulle funka ihop lösa då det hade varit ganska skönt om dom tolererade varndra även då eftersom vi umgås såpass mycket. Jag är ju rätt försiktig med vilka jag släpper Sam med, dels pga hur mina tidigare hundar varit och dels för att han är en busig unghund.

I lördags efter träningen käkade vi lunch ihop och sen blev det en gemensam promenad där dom fick möjligheten att vara lösa ihop, man kan väl sammanfatta det hela med att vi har en väldigt fin liten trio även om Sam har ett extra öga för Joy 😉  Förutom att Sam ibland blev lite väl entusiastisk (typiskt unghund) så tycker jag att han är väldigt trevlig i sitt hundspråk och jag gillar att han är såpass öppen i huvudet. Det var en mycket nöjd liten kille som helt klart tyckte att  både Jeanette och hennes hundar ingår i flocken ❤

Bästa trion ❤

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bästa trion <3

  1. Alyza med flock skriver:

    Så skönt att det fungerar 👍 Fina bilder ❤️😍😘

  2. starsweepers skriver:

    Så härligt att de trivs ihop!!! ❤❤❤ Härliga trion 😘🌟🌟🌟

Kommentera

